رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در آیین رونمایی از این کتاب ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آثار شامل «بانوی سبز خیال»، «درگذر ابری زمان»، «از کاراکاس تا مهاباد»، و «فصل پنجم عشق» است.
قادر مرادی گفت: کتاب های «فصل پنجم عشق» و «بانوی سبز خیال» با موضوعات برداشت آزاد در قالب شعر نو تالیف شده، کتاب «در گذر ابری زمان» نثر و نقد تحلیلی اوضاع اجتماعی و کتاب «از کاراکاس تا مهاباد» نیز در زمینه شرح زندگی نامه و خاطرات روزمره این نویسنده خوش ذوق است.
وی با بیان اینکه این کتاب ها در مدت زمان سه سال نوشته شده، اظهار داشت: شمارگان چاپ اول هر کتاب 200 جلد بوده و توسط انتشارات گاندی کرج منتشر شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 35 عنوان کتاب در موضوع های مختلف در این شهرستان چاپ و منتشر شده است.
مرادی افزود: بیشترین موضوع کتاب های چاپ شده در این شهرستان در حوزه های ادبیات، شعر و هنر است.
به گزارش ایرنا، سلیمان سیدی متولد سال 1330 در مهاباد و دارای مدرک کارشناسی رشته علوم سیاسی است.
مهاباد از لحاظ فرهنگی از گذشته های دور به دارالعلما و شهر ادبا و شعرا مشهور بوده است؛ این شهر مرکز پرورش نخبگانی چون عبدالرحمن شرفکندی مشهور به هه ژار و ده ها دانشمند، شاعر، نویسنده و ادیب دیگر بوده است.
مردم این شهر به شعر و شاعری و فرهنگ و ادب و به موسیقی علاقه ی وافری دارند و وجود بیش از 30 گروه موسیقی و گروه های انجمن ادبی و انجمن شعر مبین این ادعاست.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.