به گزارش ایرنا، نژاد جهانی روز سه شنبه در آیین معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: با وجود اینکه تاکنون حادثه منجر به جرح یا فوتی در بین دانش آموزان مدارس این شهرستان گزارش نشده است ولی این امر دلیلی بر بی توجهی مسوولان به این مقوله مهم نیست.
وی گفت: بسیاری از ساختمان های مدارس این شهرستان اگرچه قدمت چندانی ندارند اما فرسوده بوده و از نظر مقاومت در برابر زلزله دارای خطرپذیری بالایی است.
جهانی اضافه کرد: اگرچه سرانه کلاس درس در این شهرستان نسبت به متوسط استانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما در بسیاری از کلاس ها، 45 دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
وی با انتقاد از عملکرد اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان غربی گفت: انتظار داریم که این اداره کل با حساسیت ویژه ای به مشکلات واحدهای آموزشی این شهرستان توجه داشته باشد.
امام جمعه سردشت نیز در این مراسم گفت: در رابطه با برخی مسایل و اتفاق هایی که در سطح شهرستان صورت می گیرد، امام جمعه آخرین شخصی است که خبردار می شود.
ماموستا محمد واوی با بیان اینکه امام جمعه در جلسات در برابر عمل انجام شده قرار می گیرد، افزود: امام جمعه پدر معنوی جامعه بوده و باید نقش پررنگی را در خصوص عزل و نصب ها یا ارزیابی کارایی مدیران داشته باشد.
امام جمعه سردشت در رابطه با قبول مسوولیت گفت: مسوولیت ها در حین متفاوت بودن گذراست و در این راستا عملکردها مورد ارزیابی قرار می گیرد و تا قلمرو مسوولیت وسیع تر باشد وظایف، انتظارات و پاسخگویی هم سنگین تر می شود.
وی گفت: انتصاب مدیران شایسته از وظایف اصلی مسوولان است و در این راستا باید شایسته سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری مورد نظر قرار گیرد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یکی از اولویت های آموزش و پرورش استان را شفاف سازی و پاسخگویی عنوان کرد و گفت: مدیران و معلمان در مدارس موظف به گزارش عملکرد فعالیت های آموزشی و تربیتی به اولیای دانش آموزان هستند چون شفاف سازی اثر مطلوبی را در ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه ایفا می کند.
علی اکبر صمیمی تهیه و اجرای سند تحول بنیادی را یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: همه فعالان در نظام تعلیم و تربیت ملزم به تهیه و رعایت آن هستند.
وی جوهره سند تحول بنیادین را ساختن حیات طیبه دانست و گفت: با تربیت دانش آموزان، اصلاح اخلاق، تزریق نظام الهی و توحیدی به دانش آموزان، استفاده از کارکردهای ایمانی برای دانش آموزان و بها دادن به فعالیت های پرورشی در کنار آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اخلاق مداری، ادای نماز در مدارس، حذف آزمون های متفرقه، کیفیت بخشی پایه اول، گفتمان سازی و مدرسه محوری را از دیگر سیاست ها و اولویت های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد.
در پایان این مراسم سید نجم الدین سمیعی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش سردشت معرفی و از خدمات یوسف حسن پور مدیر سابق آموزش و پرورش سردشت با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
یوسف حسن پور از سال 1391 در کسوت مدیر آموزش و پرورش فعالیت داشته و برای ادامه خدمتش به اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی انتقال پیدا کرد.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.