حسین خیرجویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان با هدف اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش، رشد مقوله خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان، تبدیل قشر دانش آموز به دانش آفرین و شناسایی و هدایت آنان در ابعاد مختلف علمی و پژوهشی فعالیت های خود را برای ٣٠٠ دانش آموز پژوهشگر استمرار می دهد.
وی اضافه کرد: اگر حضور نیروهای انسانی متخصص در بخش های مختلف علمی و پژوهشی در پژوهش سرای شهرستان محقق شود، می توان این مرکز آموزشی را به یکی از بهترین و مطلوب ترین پارک های فناوری کشور تبدیل کرد.
خیرجویی با اشاره به فعالیت های پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی افزود: این مرکز با فعالیت های تخصصی و هدفمند در بخش های نجوم، هوافضا، کارگاه خلاقیت جشنواره خوارزمی، آزمایشگاه های فیزیک، زیست و شیمی، فن آوری های رایانه ای و اینترنت، کتابخانه 50 هزارجلدی، موزه کانی، فسیل و سنگ شناسی حرف های زیادی برای گفتن در سطح استان و کشور دارد.
وی همچنین از سامان دهی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در ماه های اخیر و شرکت در المپیادهای تخصصی علمی و پژوهشی در قالب انجمن های متنوع علمی در سطح استان و کشور و خارج از کشور خبر داد.
خیرجویی همچنین روان سازی فرایند چرخه آموزشی با بهره گیری از روش های آموزنده بازی و سرگرمی در سطوح مختلف تحصیلی از برنامه های مدنظر پژوهش سرا شهرستان عنوان کرد.
وی اضافه کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای علمی دانش آموزان سلماس نیز به مناسبت هفته پژوهش در پژوهش سرای این شهرستان گشایش یافته است.
به گزارش ایرنا پژوهش سرای دانش آموزی سلماس عنوان پژوهش سرای برتر وزارت آموزش و پرورش را در سال تحصیلی 97-96 کسب کرده بود.
هم اکنون 35 هزار و 354 نفر دانش آموز و 2 هزار و 33 نفر کادر فرهنگی در 293 باب مدرسه دولتی و غیردولتی سلماس در حال تحصیل و تدریس هستند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.