سعید رهبر سوره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 64 دستگاه خودرو سبک و سنگین باری و مسافربری از خدمات امدادی بهره مند شدند و پس از تجهیز به زنجیر چرخ و وسایل زمستانی، مسیر خود ادامه دادند.
وی ادامه داد: محورهای مهاباد، سردشت، تکاب، شاهین دژ، اشنویه و ارومیه از جمله محورهای امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی است.
وی بیان کرد: امدادرسانی در سه مرجله بوده و در این مدت 2 کیلو خرما، 53 بسته بیسکویت و 13 بطری آب معدنی و 6 تخته پتو در بین اسکان یافتگان و در راه ماندگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 26 پایگاه ثابت، سیار، کوهستانی، شهری و بین شهری امداد و نجات در طول فصل زمستان برای کمک به مسافران آماده شده است.
رهبرسوره افزود: 17 پایگاه ثابت امداد و نجات، 2 پایگاه ثابت کوهستان، 2 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد هوایی در این طرح فعال است.
وی ادامه داد: همچنین چهار پایگاه امداد و نجات بین شهری موقت در محل قره تپه سلماس، سه راهی دارلک در مهاباد، سه راهی قره کلیسا در چالدران و احمد آباد شاهین دژ فعال است.
وی بیان کرد: 12 هزار و 696 نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در فصل زمستان امسال در پایگاه های امداد و نجات آماده خدمات رسانی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: 2 هزار و 208 دستگاه آمبولانس، یکهزار و 288 خودرو نجات، یکهزار و 564 خودرو امدادی، یک فروند بالگرد در پایگاه های استانی قرار دارد.
به گزارش ایرنا طرح امداد و نجات زمستانی از 22 آذر ماه جاری آغاز شد و به مدت 92 شبانه روز ادامه می یابد.
اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان های همکار و پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این طرح است.
امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه های جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می کند.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.