حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش اصلی و ویژه به زبان ترکی آذری برگزار می شود، افزود: بخش اصلی مربوط به فضایل و مناقب حضرت زینب (س)، نقش و جایگاه ویژه حضرت زینب (س) به عنوان پرستار در روز عاشورا و بخش ویژه نیز در محورهای مدافعان حرم، بیان نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع)، قرائت اشعار آیینی و ترویج رسالت بانوی کربلا دربین جامعه پرستاری است.
وی ادامه داد: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد و علاقمندان در مقاطع سنی مختلف می توانند شرکت کنند.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان می توانند اشعار خود را در تمامی قالب های شعری ارسال کنند، افزود: از هر شاعر سه اثر پذیرفته می شود.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 30 آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: این کنگره سراسری 10 دی ماه امسال در ارومیه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای نفر اول 10 میلیون ریال، نفر دوم هشت میلیون ریال و نفر سوم پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دومین کنگره سراسری عقیله العرب نیز سال گذشته در ارومیه برگزار شد و امسال سومین سال است که آذربایجان غربی میزبان کنگره سراسری عقیله العرب است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.