رضا نقی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال جاری در حوزه اشتغال پایدار روستایی آذربایجان غربی، یکهزار و 980 میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته و تاکنون بیش از 2 هزار و 610 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی افزود: امسال بیش از 15 هزار شغل بدون احتساب کارگروه رفع موانع تولید منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم پس از پرداخت تسهیلات، رصد و نظارت بر اجرای طرح هاست، اضافه کرد: بازرسان این اداره کل، نظارت بسیار مطلوبی را بر نحوه اجرای طرح های اشتغالزا در سطح استان انجام می دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، این تسهیلات را پرداخت می کنند که بانک کشاورزی با 168 درصد پرداختی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: پست بانک نیز با پرداخت 115.5 درصد، بانک توسعه تعاون با پرداخت 113 درصد اعتبارات و صندوق کارآفرینی امید با 89 درصد اعتبار پرداختی رتبه دوم، سوم و چهارم را در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی داراست.
نقی زاده با بیان اینکه طرح های خوبی در استان به بهره برداری رسیده یا در آستانه بهره برداری است، افزود: تاکنون در مجموع 132 درصد اعتبارات در سطح استان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: 77 درصد تسهیلات در نظرگرفته شده در میاندوآب جذب شده که باید این رقم به 100 درصد برسد تا بتوان اعتبارات مرحله دوم را به این شهرستان اختصاص داد.
وی بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز بانک های کشاورزی، ملی، ملت، صادرات، سپه، توسعه تعاون، تجارت و بانک رفاه کارگران در پرداخت تسهیلات مشارکت دارند که در این رابطه بانک رفاه کارگران با 129 درصد پرداختی مقام اول را دارد و بانک ملی با 72 درصد و بانک صادرات نیز با 33 درصد به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند‌.
به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در میاندوآب برگزار شد.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.