به گزارش ایرنا، امیرعباس جعفری روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران بوکان اظهار داشت: 950 میلیارد ریال از این مقدار خسارت به بخش کشاورزی و مابقی در بخش زیرساخت ها از جمله راه ها و مساکن روستایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ایران رتبه دهم در وقوع حوادث غیرمترقبه را در سطح جهان داراست، گفت: 34 حادثه از مجموع 43 حادثه غیرمترقبه جهان در ایران و 27 نوع از آنها در آذربایجان غربی روی می دهد و همه دستگاه های اجرایی استان باید هماهنگی و آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
جعفری بیان کرد: هر چهار سال یک بار زلزله بالای پنج ریشتر و هر 10 سال یکبار زلزله ای بالای 6 و 6.5 ریشتر در کشور روی می دهد و مقاوم سازی مساکن روستایی باید با جدیت دنبال شود.
وی با بیان اینکه 35 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان در مقابل حوادث مقاوم سازی شده، ادامه داد: مقاوم سازی مساکن روستایی یکی از اقدامات پیشگیرانه است و مسوولان باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
جعفری، شمار واحدهای مسکونی روستایی بیمه شده در مقابل حوادث غیرمترقبه در سال جاری را 130 هزار واحد عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع 250 هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی حدود 68 درصد در مقابل حوادث بیمه شده است.
وی با اشاره به تلفات انسانی در حوادث طبیعی این استان بیان کرد: امسال 12 نفر در حوادث طبیعی استان جان خود را از دست داده اند که 6 نفر از آنان در اثر سیل، پنج نفر در اثر صاعقه و یک نفر نیز به خاطر طوفان جان باخته اند.
به گزارش ایرنا سرمازدگی، سیل، زلزله، صاعقه و تندباد از جمله حوادث عمده غیرمترقبه در آذربایجان غربی است.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.