روژان قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سبدهای غذایی به منظور وزن ‌گیری مطلوب و بهبود تغذیه مادران باردار در زمان بارداری و شیردهی و ارتقای سطح سلامت آنان به ویژه در مناطق محروم و مرزی، کاهش تولد نوزادان کم وزن و ارتقای سطح سلامت نوزادان متولد شده اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری بنیاد علوی در مناطق روستایی این شهرستان اجرا می شود اضافه کرد: طرح حمایتی توزیع سبد غذایی بنیاد علوی مخصوص مادران باردار هر ساله و در 6 مرحله اجرا می شود.
قادری گفت: در هر دوره 80 سبد غذایی شامل 16 قلم کالا در گروه های غذایی متنوع مانند برنج، مرغ، روغن، پنیر، خرما، کنسرو ماهی، سویا و حبوبات توزیع می شود.
وی افزود: مادران باردار روستایی بی بضاعت که دارای BMI کمتر از 18.5 در شروع بارداری، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از 10.5 که ممنوعیتی برای بارداری نداشته باشند (بیماران قلبی، فشارخون بالا و ...)، مشمول دریافت سبد غذایی رایگان هستند.
رییس مرکز بهداشت سردشت بیان کرد: هر مادر باردار مشمول این طرح در طول بارداری و شیردهی می تواند 6 بار بسته های غذایی دریافت کند و پس از پایان دوره هر مادر، دیگر مادران باردار جدید جایگزین آنان می شوند.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.