مجید پاتو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله که براساس گزارش مردمی در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود با همکاری عوامل انتظامی در ایست بازرسی محور مهاباد - سردشت متوقف شد.
وی اضافه کرد: بار این محموله درختان بلوط جنگلی بود که در روستاهای اطراف اشنویه بارگیری شده و صاحبان آن قصد داشتند آنها را از طریق محورهای مواصلاتی به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند.
پاتو بیان کرد: در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف شده و راننده آن دستگیر و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
پاتو گفت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.
طی 10 روز گذشته سه محموله به وزن 12 تُن چوب درختان جنگلی در مهاباد توقیف شده اند که با توقیف این محموله جدید این میزان به 32 تن رسیده است.
به گزارش ایرنا، جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.