بیتا احمدیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان این باغ ها در تولید محصولات خود از کمترین سموم استفاده کرده و از آموزش ها و راهنمایی های کارشناسان و محققان جهاد کشاورزی استان استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: دوره های آموزشی و ترویجی فراوانی در زمینه تولید محصول سالم توسط مدیریت ترویج در سطح استان برگزار می شود.
احمدیان افزود: افزایش بهره وری در واحد سطح جزو اهداف مهم جهاد کشاورزی استان است زیرا به دلیل کمبود آب افزایش سطح زیرکشت امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: کار ترویج آگاهی رسانی و توانمند سازی بوده که با برگزاری دوره های مختلف آموزشی، ترویجی و مهارتی در این راستا گام برداشته می شود.
وی با اشاره به فعالیت های آموزشی و ترویجی در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: در زمین های کشاورزی زیر حوضه دریاچه ارومیه اقدامات وسیعی در راستای کاهش مصرف آب در حال اجراست که طرح استقرار کشاورزی پایدار از جمله مهمترین این طرح هاست.
احمدیان اظهار داشت: تفاهم نامه ای در این زمینه بین سازمان محیط زیست و جهاد کشاورزی با حمایت مالی دولت و کشور ژاپن منعقد شد که در راستای اجرای این تفاهم نامه فاز پنجم طرح استقرار کشاورزی پایدار در استان در حال اجراست.
وی اضافه کرد: کاهش 40 درصدی مصرف آب مهمترین هدف از اجرای این طرح است و شهرستان های میاندوآب، ارومیه، سلماس، نقده، مهاباد هستند روستای هدف در این طرح قرار گرفتند.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میوه ها و محصولاتی مانند گندم، ذرت، چغندر، آفتابگردان و میوه های هسته دار و انگور تحت پوشش این طرح هستند.
به گزارش ایرنا تولید محصول سالم با کاهش 40 در صدی مصرف نهاده های شیمیایی از جمله اهداف دیگر در حال پیگیری در بخش ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.
در راستای تولید محصول سالم و حفظ امنیت غذایی، استاندارد تشویقی' ایران‌گپ' بر اساس پروژه جهانی گلوبال‌گپ در کشور تدوین شده است.
محصولات تولیدی که موفق به دریافت این استاندارد می شوند از نظر میزان سموم، کودهای شیمیایی و سایر باقیمانده‌ها در حداقل ممکن بوده و ضمن سلامت مصرف‌کنندگان محیط زیست را نیز مصون نگه می‌دارد.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.