مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: 80 میلیارد تومان اعتبار به منظورتوسعه زیرساختی پایانه های مرزی استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ارسلان شکری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل و نقل،  رانندگان و راهداران برگزار شد با بیان اینکه بیش از 70درصد از واردات و 20 درصد صادرات زمینی کشور از 5 پایانه مرزی استان انجام می گیرد اظها رکرد: پایانه های مرزی استان به عنوان گذرگاه های مهم در کشور تاثیر گذار هستند.

وی با بیان اینکه 80میلیارد تومان اعتبار به منظورتوسعه زیرساختی پایانه های مرزی استان هزینه شده است یادآور شد: 14 میلیارد تومان اعتبار برای  پایانه بازرگان، 15 میلیارد تومان برای سالن مسافری سرو، 15 میلیارد تومان در تمرچین و 10 میلیارد تومان برای ورودی  مرز رازی هزینه شده که برای انجام  فاز دوم اقدامات زیرسختی این مرز نیز 45 میلیارد تومان اعتبار منظور شده است.

شکری با بیان اینکه آذربایجان غربی 18000 راه همسنگ دارد که از این میزان 12000 راه اصلی محسوب می شود تصریح کرد: از بین راه های اصلی 8 هزار راه روستایی دارد که 4000 کیلومتر آسفالت و بقیه شوسه و خاکی است.

وی گفت: 110 کیلومتر روکش آسفالت با اعتبار 40 میلیارد تومان در سال گذشته در سطح استان اجرا شده است که برای 200 کیلومتر دیگر نیز عقد قرارداد برای فصل کاری آینده انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه  17000دستگاه کامیون، 650 دستگاه اتوبوس،1500 دستگاه مینی بوس و 1000 دستگاه سواری عمومی؛ جمعا بالغ بر 20 هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی استان فعالند گفت: 36هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان فعالند.

وی با بیان اینکه 68 اکیپ راهداری جاده ای در 30راهدارخانه ثابت و مرکزی ، استیجاری و سیاراستان  ارائه خدمات می دهند افزد: 45 هزار تن ماسه و نمک در این راهدارخانه ها برای  زمستان ذخیره شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اذربایجان غربی با اشاره به اینکه 520 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با 1000 پرسنل در استان فعالند گفت: 22 دستگاه مکانیزه خود نمک پاش برای روزهای زمستانی  آماده فعالیت است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان های گردشگر پذیر است افزود: 17مجمتع خدمات رفاهی ، 141 شرکت داخلی باری، 130 شرکت مسافربری در استان برای ارائه خدمات به مسافران وجود دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به مسئله کمبود لاستیک در کشور بواسطه کاهش واردات افزود: نیاز سالیانه لاستیک استان 86 هزار حلقه و نیاز ماهیانه 5000 حلقه می باشد که با تدابیر اتخاذی و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در چند ماهه اخیر 10 هزار حلقه بین ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع شده است و در صددیم تا بقیه نیاز استان را نیز تامین کنیم.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.