اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه از اوایل فردا وارد آسمان آذربایجان غربی می شود و ابتدا مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر خود قرار داده و به تدریج فعالیت خود را گسترش می دهد.
وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت بارش باران و وزش باد خواهد بود که بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف پیش بینی می شود.
محمدپور افزود: این سامانه تا اواخر روز سه شنبه به فعالیت خود در استان ادامه می دهد که بیشترین فعالیت آن در دوشنبه شب خواهد بود و با خروج آن از منطقه دمای هوا کاهش محسوس پیدا می کند.
رییس اداره هواشناسی مهاباد پیش بینی کرد با فعالیت این سامانه در استان به طور میانگین هشت تا 12 میلی متر بارندگی ثبت شود که میزان بارش ها در مناطق جنوبی و غربی بیشتر از مناطق شمالی استان خواهد بود.
وی افزود: در شبانه روز گذشته بوکان، تکاب و اشنویه با حداقل دمای پنج درجه زیر صفر سردترین مناطق استان و شاهین دژ با حداکثر دمای 13 درجه گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی بودند.
محمدپور بیان کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای ارومیه بین سه درجه زیر صفر و 10 درجه سانتی گراد بالای صفر و هوای مهاباد نیز بین منفی 2 و 10 درجه سانتی گراد در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای مهر امسال به طور میانگین 128 میلی متر در استان بارندگی ثبت شده است در حالی که سال قبل این مقدار 70 میلی متر بود.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه بین 340 تا 450 میلی متر بوده و در حدود 150 میلی متر بیشتر از میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.