عبدالرحیم کریمی واحد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به برخی گلایه های قربانیان شیمیایی مبنی بر اینکه انجمن یا نهادی برای شناسایی کامل جانبازان شیمیایی اقدامی انجام نداده است، افزود: 50 درصد از حدود هشت هزار و 24 جانباز شیمیایی سردشت، زنان و کودکان هستند و رنج بیشتری را تحمل می کنند.
وی با تاکید بر اینکه اکنون 31 سال از بمباران شیمیایی سردشت گذشته است، اظهار داشت: برخی از این افراد هنوز شناسایی نشده اند و ناگفته نماند کسی که 30 سال بیمار باشد، به طور قطع مشکلات اعصاب و روان هم به آن اضافه می شود.
وی کمبود پزشک در سردشت را مهمترین معضل مردم این منطقه به ویژه جانبازان شیمیایی دانست و گفت: این شهر بیمارستان غیرتخصصی دارد، جانبازان شیمیایی باید اتاق سی سی یو تخصصی داشته باشند که در سردشت این امکانات وجود ندارد.
دبیر انجمن دفاع از مصدومان شیمیایی سردشت بیان کرد: پزشکان پروازی در سردشت فعالیت دارد و هفته ای یک روز یا دو هفته یکبار به سردشت می آیند؛ اگر کسی از این جانبازان شیمیایی مشکلی داشته باشد یا باید به پزشک عمومی مراجعه کند یا مسافت 320 کیلومتری برای حضور در بیمارستان های ارومیه را بپیماید.
وی اضافه کرد: جانبازان شیمیایی مشکلات جدی دارند و ما رایزنی هایی را در این زمینه انجام داده ایم؛ ما در انجمن غیرسیاسی و غیردولتی فعالیت داریم و فقط مشکلات آنان را بازگو می کنیم.
به گزارش ایرنا در هفتم و هشتم تیرماه 1366 هجری شمسی، هواپیماهای بمب افکن رژیم بعث عراق با بمب های شیمیایی به چهار نقطه پرازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت حمله کردند و مردم بی گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده شیمیایی قرار دادند.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.