به گزارش ایرنا، علی برزگر روز شنبه در جلسه شورای نماز خوی به توافق نامه شورای اقامه نماز با وزارتخانه ها اشاره کرد و افزود: در این توافق نامه تمام موارد مربوط به توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز گنجانده شده است و ستاد اقامه نماز وظیفه نظارت و ارزیابی مستمر و دائمی در اجرای آن را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: راهکارهای مطلوب برای توسعه فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی و جامعه باید دنبال شود و طرح بومی سازی برنامه های نماز اقدامی در این مسیر به شمار می رود.
حجت الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ارتباط با اقامه نماز و موضوعات پیرامونی مشکلات اساسی وجود دارد و این هم اختصاص به شهرستان خوی ندارد.
وی ادامه داد: مدیران حکومتی پرداختن به موضوع نماز را وظیفه اصلی خود نمی دانند و مادامی که این بینش عوض نشود، ستاد اقامه نماز و تبلیغات دینی کم رنگ خواهد بود.
فرماندار خوی نیز در این جلسه به تلاش استکبار جهانی برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: آنان با هدف وابسته کردن نظام اسلامی و رسیدن به اهداف خود برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی تلاش می کنند ولی به این هدف خود نخواهد رسید.
سید محمد عابدی در ادامه بر تبیین اهمیت نماز و ترویج آن در فضای مجازی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا این جلسه با قرائت پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سالانه نماز برگزار شد؛ ستاد اقامه نماز نهاد حاکمیتی غیرانتفاعی و بین المللی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است که وظیفه ترویج فریضه واجب نماز را در میان آحاد مردم و نهادهای دولتی و حاکمیتی برعهده دارد.
3072/7132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.