اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود جریان های سرد شمالی، حداقل دمای هوا در مناطق مختلف استان سه تا چهار درجه کاهش پیدا کرده است و این روند تا چند روز آینده تداوم خواهد داشت.
وی افزود: در شبانه روز گذشته نقده و اشنویه با حداقل دمای پنج درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین مناطق استان و میاندوآب و مهاباد با حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد گرم ترین شهرهای آذربایجان غربی بودند.
محمدپور بیان کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای ارومیه بین چهار درجه زیر صفر و 11 درجه سانتی گراد بالای صفر و هوای مهاباد نیز بین منفی 2 و 13 درجه سانتی گراد در نوسان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان نیز گفت: در 2 روز آینده جوی آرام و پایدار در منطقه وجود دارد و سامانه بارشی فعالی تا روز دوشنبه هفته جاری وارد استان نمی شود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای مهر امسال به طور میانگین 128 میلی متر در استان بارندگی ثبت شده است در حالی که سال قبل این مقدار 70 میلی متر بود.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه بین 340 تا 450 میلی متر بوده و در حدود 150 میلی متر بیشتر از میانگین بارندگی کشور است.
سال آبی از اول مهر هر سال شروع و تا پایان شهریور سال آینده تداوم دارد.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.