قاسم جلیلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این زیرساخت ها بستر مناسبی برای ایجاد محتوا و اشتغال در بین جوانان روستایی است، افزود: 136 روستای دیگر نیز تا پایان نیمه نخست سال آینده از اینترنت پهن باند برخوردار می شود.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاها یکی از مهمترین برنامه های ادراه کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی با اشاره به اینکه برای ارائه تکنولوژی پهن باند در روستاها کمبودی وجود ندارد، بیان کرد: ناآگاهی روستاییان از نحوه بهرمند شدن از این تکنولوژی تنها مشکل بوجود آمده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: برای حل این مشکل کلاس آموزشی برای دهیاران و روستاییان با همکاری نماینده شرکت 'های وب' بعنوان مجری طرح USO در استان برگزار می شود.
جلیلی نژاد گفت: زیرساخت های ارتباطی با توجه به طرح USO یا خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات تا دور افتاده ترین نقاط کشور رسیده و در حال تکمیل است ولی باید آموزش های لازم به روستاییان در این خصوص ارائه شود.
وی اضافه کرد: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
به گزارش ایرنا در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.