رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربیروز پنجشنبه در آیین آغاز این طرح گفت: از امروز تا روزهای پایانی اسفند امسال، یکهزار و 100 نفر از کارکنان پلیس برای اجرای طرح زمستانی در استان مشارکت می کنند.
سرهنگ علی سعیدی افزود: 170 تیم کنترل محسوس و 28 تیم کنترل نامحسوس در این مدت فعال هستند و رفت و آمدهای جاده ای را کنترل می کنند.
وی ادامه داد: نیروهای پلیس با استقرار در گردنه های برف گیر و نقاط حادثه خیز جاده ای ضمن بررسی حوادث احتمالی، فعالیت های پیشگیرانه را نیز در این مناطق مهم و حساس انجام دهند.
به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی سهولت رفت و آمد جاده ای بدون هرگونه ترافیک از دیگر اهداف اجرای طرح زمستانه پلیس راه است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استان های سردسیر کشور به شمار می رود و حدود پنج ماه از سال در این استان را ماه های سرد تشکیل می دهند.
اجرای طرح زمستانی با توجه به وجود 17 گردنه برفگیر یکی از ضرورت های کاهش تصادف و سوانح رانندگی در آذربایجان غربی است زیرا در بیش از دو سوم زمستان، در این گردنه ها برف و یخبندان وجود دارد.
همه ساله از نیمه دوم آذرماه تا نیمه دوم اسفندماه طرح زمستانی پلیس راه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.