سعید رهبرسوره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 17 پایگاه ثابت امداد و نجات، 2 پایگاه ثابت کوهستان، 2 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری و یک پایگاه امداد هوایی در این طرح حضور دارد.
وی ادامه داد: همچنین چهار پایگاه امداد و نجات بین شهری موقت در محل قره تپه سلماس، سه راهی دارلک در مهاباد، سه راهی قره کلیسا در چالدران و احمد آباد شاهین دژ فعال است.
وی بیان کرد: 12 هزار و 696 نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در فصل زمستان امسال در پایگاه های امداد و نجات آماده خدمات رسانی هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: 2 هزار و 208 دستگاه آمبولانس، یکهزار و 288 خودروی نجات، یکهزار و 564 خودرو امدادی، یک فروند بالگرد در پایگاه های استانی قرار دارد.
'رهبر سوره' گفت: همه روزه چهار نفر نجاتگر و یک راننده به همراه یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل امدادی و ست نجات در پایگاه های امداد و نجات جاده ای ثابت و موقت آماده ارائه خدمات هستند.
وی ادامه داد: امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاههای جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می کند.
به گزارش ایرنا طرح امداد و نجات زمستانی از 22 آذر ماه جاری آغاز می شود و به مدت 92 شبانه روز ادامه دارد.
اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان های همکارو پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این طرح است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.