معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آذربایجان غربی درشاخص بی سوادی کشور جز ۵ استان اول کشوراست.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی باقرزاده در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد افزود: آذربایجان غربی در شاخص بی سوادی کشور جز ۵ استان دارای بی سواد بین۱۰تا۴۹ سال است که با وجود برنامه ها واقدامات انجام شده و فراهم بودن شرایط رشد و بهبود آمار ها هنوز از میانگین باسوادی کشور فاصله دارد.
باقرزاده باتاکید بر اینکه درآذربایجان غربی درسال های اخیر بین دو گروه سنی ۱۰تا۲۹ سال رشد 96.5 درصدی وبین۱۰ تا۴۹ سال رشد ۹۱ درصدی باسوادی ثبت شده است، تصریح کرد: با رشد آمار باسوادی دربین گروه های سنی مختلف و بازمانده از تحصیل سال گذشته رشد نرخ باسوادی آذربایجان غربی 3.02 درصد بوده که نشان از بهتر شدن شرایط بوده هرچند با میانگین کشوری فاصله بسیار زیاد است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با تاکید به اینکه از سال۹۱ تا۹۵ میزان باسوادی در کشور۳ برابر نسبت به دنیا رشد داشته است ، اظهار کرد: در زمان کنونی و با وجود اینکه همه کشورها دارای مشکل در همه حوزه ها هستند بیشتر کشورها بخصوص کشورهای سرمایه دار روی آموزش ،شکل های یادگیری ، بهبود کیفیت نظام آموزشی و استفاده از توانایی مدیران برای حل پایدار مشکلات بهره می گیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تنها راه اصلاح و بهبود وضعیت یک جامعه آموزش است و اگر کشوری شهروند توانمند و آموزش دیده نداشته باشد نمی تواند روی ریل پیشرفت و توسعه گام بردارد.
وی تاکید کرد: امید است با برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات لازم و جذب بازماندگان از تحصیل در استان سطح باسوادی در استان افزایش یابد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.