جلیل جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب افزود: این طرح ها در زمینه مراکز اقامتی و تفریحی و توسعه اماکن گردشگری است که با بهره برداری از آنها تا 2 سال آینده یک هزار و 800 تخت به مجموعه تخت های اقامتی استان اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اینک 93 هتل و مرکز اقامتی با پنج هزار تخت در آذربایجان غربی فعال است، ادامه داد: با بهره برداری از طرح های در حال اجرا در حوزه گردشگری، ظرفیت پذیرش مسافران و گردشگران در این مجموعه ها تا 33 درصد افزایش خواهد یافت و برای یکهزار و 300 نفر نیر زمینه اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
وی گفت: امسال تاکنون هشت طرح اقامتی و تفریحی در شهرهای مختلف استان به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به کمک های فنی و اعتباری سازمان میراث فرهنگی برای حضور سرمایه گذاران در این بخش اضافه کرد: این سازمان در قالب طرح حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری تا هشت درصد بهره بانکی تسهیلات را به صورت یارانه پرداخت می کند تا محرک های لازم برای تقویت زیرساخت های گردشگری در استان فراهم شود.
جباری بیان کرد: امسال تاکنون بیش ازهفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در بخش گردشگری و صنایع دستی در مناطق مختلف استان پرداخت شده است.
وی افزود: به منظور معرفی برنامه ها و جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی، پورتال جامع گردشگری راه اندازی شده و به زودی ستاد برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در این استان تشکیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک اثر جهانی و بیش از 160 اثر ثبت ملی میراث فرهنگی و طبیعی است؛ این شهرستان با داشتن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست جهانی آثار سازمان یونسکو، یکی از قطب های گردشگری آذربایجان غربی به شمار می رود.
7514/6185/2092
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.