اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای مهر تا 18 آذر امسال به طور میانگین 128 میلی متر در استان بارندگی ثبت شده است در حالی که سال قبل این میزان 70 میلی متر بود.
وی اضافه کرد: بارش های امسال همچنین نسبت به میانگین بلند مدت 61 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در بین شهرستان های استان نیز سردشت با میانگین بارش 310 میلی متر پرباران ترین شهرستان در این مدت بوده که بارش های آن 120 درصد بیشتر از سال قبل و 88 درصد بیشتر از میانگین بلند مدت است.
وی ادامه داد: در این مدت شاهد رشد 169 درصدی بارش در پیرانشهر، 165 درصدی در ارومیه و 76 درصدی در مهاباد نسبت به سال گذشته بوده ایم.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در این مدت کمترین بارش استان در چایپاره به مقدار 79 میلی متر ثبت شد که در مقایسه با 66 میلی متر بارندگی سال قبل 19 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 55 درصد افزایش یافته است.
محمدپور در خصوص دمای هوای استان در شبانه روز گذشته گفت: با خروج سامانه بارشی از منطقه دمای هوای استان در این مدت 2 تا پنج درجه کاهش یافته است.
وی افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین چهار درجه زیر صفر و 11 درجه سانتی گراد در نوسان بود و حداقل و حداکثر دمای هوای مهاباد نیز به ترتیب یک و 11 درجه سانتی گراد بالای صفر بود.
محمدپور با اشاره به ورود موج بارشی جدید از اواخر روز سه شنبه به استان نیز گفت: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان های شمالی استان خواهد بود اما موج ضعیفی بارشی وارد مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه بین 340 تا 450 میلی متر بوده و در حدود 150 میلی متر بیشتر از میانگین بارندگی کشور است.
سال آبی از اول مهر هر سال شروع و تا پایان شهریور سال آینده تداوم دارد.
3020/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.