سعید سلیمان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فستیوال در 10 رشته رزمی با حضور بیش از یک هزار ورزشکار از 20 کشور جهان طی روزهای 17 تا 19 آذر ماه جاری برگزار شد.
وی بیان کرد: درفشی در دیدار فینال با برتری مقابل حریفی از کشور میزبان قهرمان شد و کامرانی با پیروزی برابر حریفی از عراق به مدال طلا رسید.
مربی تیم منتخب بودوی استان ادامه داد: صدفی با غلبه بر حریفی از گرجستان علاوه بر کسب سومین طلای تیم منتخب استان، در بخش مسابقات حرفه ای نیز با پیروزی مقابل ورزشکار میزبان کمربند طلایی این رشته را بر کمر بست.
سلیمان زاده که مربیگری و سرپرستی تیم آذربایجان غربی را بر عهده داشت، بیان کرد: تیم آذربایجان غربی قرار بود پنج ورزشکار به این فستیوال جهانی اعزام کند ولی به دلیل مشکلات ویزا و شورای برون مرزی تنها سه ورزشکار به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران عازم این رقابت ها شد.
به گزارش ایرنا خردادماه امسال با اعطای احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون ملی با حضور رییس فدراسیون جهانی در ارومیه معرفی شد.
عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب رییس، دبیر کل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا شدند و در کنار آن احکام فدراسیون بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی زاده نایب رییس و محمد سلیمان زاده دبیر فدراسیون ملی به آنها اهدا شد.
فدراسیون رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده که ریاست آن را امیر رسولی رییس هیات ورزشهای رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.
این رشته ورزشی یکی از سبک های هنرهای رزمی و در حال حاضر برای مردم نا آشناست؛ و یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشته است و از این پس با تشکیل فدراسیون جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.
شعار رشته ورزشی بودو ایجاد صلح و آرامش است و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند بهترین حمله همان خوب دفاع کردن است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.