به گزارش ایرنا، نژاد جهانی روز دوشنبه در نشستی با جامعه معلولان این شهرستان پیرامون بررسی مشکلات آنان، افزود: از سال گذشته این تعداد از پرونده ها با جدیت در دستور کار کمیسیون رسیدگی به مدعیان قرار گرفته و برای احراز جانبازی به مراجع مرتبط ارسال شده است.
وی با بیان اینکه مسوولان در برخورد با جامعه معلولان باید به درک واقعی از شرایط آنان برسند، اظهار داشت: شناسایی ظرفیت های معلولان زمینه توانمندسازی آنان را فراهم می کند.
جهانی اضافه کرد: هرگونه برنامه ریزی باید مبتنی بر آمار و اطلاعات صحیح باشد تا نتایج مطلوب حاصل شود و برای تحقق این امر باید بانک اطلاعاتی از تعداد معلولان، نوع و علت معلولیت آنان در دسترس باشد و بر اساس نیازها و‌ مطالبه ها دسته بندی شود.
وی بیان کرد: علاوه بر معلولیت های مادرزادی بعضی دیگر از معلولیت ها وجود دارد که ناشی از حوادث و اتفاق هاست و می توان با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب آثار آنها را تا حدودی کاهش داد.
جهانی با اشاره به برنامه های دولت در امر پیشگیری نیز گفت: تقویت بهداشت از سیاست های دولت است و توجه ویژه ای که نظام بهداشتی به شاخص های پیشگیری داشته، غیرقابل انکار است.
وی بیان کرد: رویکرد دولت بر حمایت از نظام اجتماعی استوار است تا شرایط تحت پوشش قراردادن اقشار مختلف مردم در زیر چتر بیمه های اجتماعی بیش از پیش فراهم شود.
سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در هفتم تیر سال 66 توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد و در جریان آن ده ها تن شهید و بیش از هشت هزار مصدوم شیمیایی شدند؛ در این شهرستان برای 6 هزار نفر پرونده شیمیایی تشکیل شده که از این تعداد تاکنون یکهزار و 500 مورد تایید شده است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.