مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 15 هزار و 599 خانوار عشایری در این استان زندگی می کنند، گفت: 9درصد جمعیت عشایری کشور در این استان ساکن هستند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، بهرام زینال زاده در جمع خبرنگاران افزود: 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و 615 هزار هکتار با 61 درصد تحت پوشش عشایر استان است.

وی ادامه داد: عشایر آذربایجان غربی سالانه 16 هزار تن گوشت قرمز، 50 هزار تن شیر، 3000 تن پشم، حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه و 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان، 20 صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: حدود 525 نفر از جامعه زنان عشایر عضو صندوق های خرد زنان عشایر این استان هستند.

زینال زاده گفت: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، 10 تعاونی عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: ٣٥ میلیون هکتار مناطق ییلاقی و قشلاقی در اختیار عشایر قرار دارد و ٣٥ درصد صنایع دستی کشور توسط آنان تولید می شود.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی یاد آور شد: عشایر آذربایجان غربی نیز 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان غربی نیز ویژه عشایر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.