مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: نبود اعتبار مشکل اصلی ایجاد بازارچه خود اشتغالی بانوان در سیلوانا ارومیه است.

شهلا تاجفر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: با وجود قطعی شدن مکان و مصوبه ایجاد بازارچه خود اشتغالی بانوان در سیلوانا به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار فعلا این پروژه متوقف شده است.

تاجفر با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه و بازارچه خود اشتغالی و مشاغل خانگی بانوان نیازمند برنامه ریزی  مناسبی  است،تاکید کرد: بازارچه ساوالان یک نمونه از بازارچه های بود که بدلیل نبود برنامه ریزی صحیح، عدم مکان یابی درست و خارج از محدوده شهر بودن  بازارچه و عدم تبلیغ  مناسب با عدم استقبال مواجهه شد و عملا در این بازارچه ناموفق بودیم.

تاجفر با اشاره به اینکه 2000 زن کار آفرین و 31 زن کار آفرین ملی در استان وجود دارد تصریح کرد: باید با فراهم کردن زمینه اشتغال به ویژه اشتغال خانگی علاوه بر کمک به بانوان در حوزه اقتصادی به تقویت بنیان خانواده ها نیز کمک کنیم.

وی ادامه داد: عدم آگاهی زنان از حقوق شهروندی باعث شده در حوزه اشتغال، زنان استان با مشکلاتی مواجهه شوند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به مشکلات ،مسائل و آسیب های پیش روی بانوان اشاره کرد و گفت: برخورداری از حقوق برابر با مردان و اجرایی شدن زمینه اشتغال برای بانوان براساس سیاست ها و قوانین موجود برای اشتغال تاحدی از مشکلات بانوان استان کم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد جمعیت آذربایجان غربی را بانوان تشکیل می دهند خاطر نشان کرد:  نزدیک به یک و نیم درصد جمعیت استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که نیازمند به کار هستند، با برنامه ریزی ، توجه به سرمایه گذاری در بحث مشاغل خانگی وتوانمندی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار از گرفتار شدن این افراد در مشکلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

تاجفر با تاکید بر اینکه برگزاری بازارچه های موقت فصلی برای عرضه و نمایش محصولات بانوان استان گام مهم اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی  در حمایت از زنان شاغل استان است اظهار کرد: در 8 ماهه سال جاری نزدیک به 200 نفر ازبانوان متقاضی راه اندازی کسب و کار خانگی در استان از تسهیلات مشاغل خانگی بهره مند شده اند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.