به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر افزود: برخی مشکلات مدیریتی باعث بروز ناهماهنگی هایی در مرز شده است که این موارد طی هفته های آینده مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: رفع موانع و مشکلات مرزی در این پایانه از برنامه های مدیریت آذربایجان غربی است و در این راستا با تشکیل کارگروه خاص با آمادگی کاملی به این مساله رسیدگی می شود.
فرماندار پیرانشهر نیز در این بازدید ظرفیت های شهرستان را بی نظیر دانست و گفت: موانع صادراتی که در مرز تمرچین رخ داده به طور جدی مورد پیگیری است و به زودی این موانع برطرف می شود.
علی ترابی ادامه داد: امسال بیشترین صادرات را درمرز تمرچین داشتیم به طوری که ارزش ریالی صادرات با افزایش بیش از 2 برابری نسبت به سال گذشته به 283 میلیون دلار رسیده است.
به گزارش ایرنا کمبود کالاهای مجاز برای واردات، نبود زیرساخت ها در مرز تمرچین، نبود سیستم اینترنتی و ارتباطی در منطقه و ممنوعیت ورود کالا برای دارندگان کارت های الکترونیک از جمله مشکلات مرز تمرچین محسوب می شود.
مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.
این مرز زمینی تا شهر ارومیه /مرکز استان/ 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال 1386 به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است؛ شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و 145 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.