نادر مدنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ورزشکار 50 شرکت کننده از ارومیه ، بوکان، نقده، مهاباد، خوی و اشنویه در رده های سنی بزرگسالان و زیر 17 سال در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن دوست ارومیه برگزار شد.
وی بیان کرد: پس از میاندوآب تیم های ارومیه الف و بوکان الف به ترتیب بر سکوی دوم و سوم جای گرفتند.
وی با اشاره به اینکه قضاوت این مسابقات بر عهده سیامک راد، محمد خلیلی، سید مهدی انامقی، علی خلیلی، و سیدعلی مهدی بر عهده داشت گفت: احسان صمدی، آرمان کریمی و بهنام عباسی به عنوان کادر اجرایی در این مسابقات ایفای نقش کردند.
وی ادامه داد: در بخش فری استایل زیر 17 سال حسین رسول پور از میاندوآب اول شد، عرفان افشاری دیگر ورزشکار میاندوآبی به مقام نایب قهرمانی رسید و امیرمحمد بنی آدم از نقده و وریا یاری از بوکان به مقام سوم مشترک رسیدند.
رییس هیات ژیمناستیک آذربایجان غربی گفت: در بخش فری استایل بزرگسالان طرفان چابک از ارومیه، احمد فرحناک از بوکان و یونس خاک پور از بوکان به ترتیب اول تا سوم شدند.
مدنی افزود: در بخش سرعت رده سنی زیر 17 سال هادی لطفی از ارومیه، امیر محمد بنی آدم از نقده و عرشیا عبدیان از میاندوآب حایز رتبه های اول تا سوم شدند.
وی اضافه کرد: در بخش سرعت بزرگسالان نیز فرزاد احمد نژاد و مهران دوستی هر 2 از بوکان اول و دوم شدند و طرفان چابک از ارومیه سوم شد.
مدنی گفت: بر اساس انتخاب کمیته فنی چهار پارکور کار برتر استان به مسابقات قهرمانی کشور که 28 آذر ماه جاری به میزبانی یکی از 2 استان گرگان یا فارس برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
به گزارش ایرنا رشته پارکور توسط ریموند بل /Raymond Belle/ که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه‌ گذاری شد.
وی و همراهانش به‌ دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای تعقیب و گریز بودند که این فعالیت‌ها سرانجام توسط فرزندش داوید بل /David Belle/ به صورت مدون درآمد.
این رشته ورزشی از ترکیب رشته های مختلف ژیمناستیک و با هدف کمک‌ کردن به دیگران در مواقع اضطراری است.
رشته پارکور یعنی عبور از موانع در سریع ترین زمان ممکن با استفاده از آسان ترین و ساده‌ ترین شیوه حرکتی و کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدا به مقصد است.
در رشته پارکور نباید مسیر (مبدا و مقصد) مشخص باشد بلکه این فرد است که تصمیم می‌گیرد با استفاده از توانایی‌های خود از کدام مسیر برود و از کدام شیوه حرکتی برای عبور از موانع استفاده کند.
7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.