به گزارش خبرنگار ایرنا، این نمایشگاه که در آیین گشایش آن مدیر ملی طرح حفاطت از تالاب های ایران، مسوولان استانی و شهرستانی و علاقه مندان به محیط زیست نیز حضور داشتند به منظور احیای دریاچه ارومیه از راه مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در روستاهای حاشیه این دریاچه برپا شده است.
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه در قالب 10 غرفه، دستاوردهای پروژه مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی پایدار و معیشت های جایگزین به عرصه نمایش گذاشته شده است .
ابوالفضل آبشت افزود: در این نمایشگاه 2 روزه دستاوردهای این پروژه از جمله انواع روش های آبیاری، کشت ها و محصولات جایگزین، انواع بذرهای کشت های جایگزین، حفاظت از تنوع های زیستی و اقتصاد محیط زیست، دستاوردهای فنی صندوق خرد زنان روستایی، مدیریت مصرف آب، دستاوردهای فنی تولید انواع محصولات در فصول مختلف سال به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: این پروژه در نتیجه همکاری مشترک برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب طرح حفاظت از تالاب های ایران و حمایت مالی دولت ژاپن بر ارتقای مسوولیت پذیری اجتماعی و جلب مشارکت جوامع محلی در راستای احیای دریاچه ارومیه متمرکز بوده و با تحت پوشش قرار دادن 130 روستای حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سال 2014 تاکنون اجرا شده است.
آبشت ادامه داد: بیش از 10 هزار نفر از جوامع محلی و کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه در اجرای این پروژه مشارکت و همکاری داشته و دستاوردهای موفق این پروژه حاصل همکاری بین بخشی میان نهاد های مختلف ملی و بین المللی از جمله دولت ژاپن، برنامه عمران ملل متحد، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست، آب منطقه ای، سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی در 2 استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف به اشتراک گذاری تجربیات و دستاوردهای موفق پروژه تحت عناوین مشارکت جوامع محلی در مدیریت مصرف آب و نهاده های شیمیایی (کشاورزی پایدار)، استقرار معیشت های سازگار با منابع آبی، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های زیست محیطی برگزار و انتشارات طرح حفاظت از تالاب های ایران نیز ارائه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، طرح های 27 گانه احیای دریاچه ارومیه با تکیه بر کاهش مصرف آب و انتقال آب حوضه به حوضه با تدبیر دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.