اکبر محمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل خشکسالی های اخیر و زهکشی های نامناسب در اطراف تالاب ها، این تالاب در حال خشک شدن است.
وی ادامه داد: احیا بخش جنوبی تالاب یادگارلو در دست انجام است و برنامه های احیا بخش شمالی نیز در سال آینده اجرایی می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده اضافه کرد: باید توجه شود که مهمترین عامل تخریب تالاب ها تامین نشدن حق آبه زیست محیطی تالاب هاست.
وی بیان کرد: نقده با داشتن تالاب‌های فصلی و دائمی از جمله تالاب‌های سلدوز، حسنلو و درگه سنگی در فصل های بهار و پاییز پذیرای 10 هزار قطعه از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان است.
محمدیان گفت: با توجه به این عامل می توان از ظرفیت گردشگری تالاب ها نیز بهره مند شد و این روند موجب توسعه اقتصادی و فرهنگی در منطقه می شود.
وی با اشاره به اینکه تالاب های نقده توسط یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر پایش می شود، اضافه کرد: بر حسب قوانین ملی و بین المللی میزان تهدیدهای زیستی پرندگان ساکن این تالاب ها ارزیابی می شود.
وی افزود: در مجموع 17 تالاب فصلی و دایمی در شهرستان نقده وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی علاوه بر تالاب بزرگ پارک ملی دریاچه ارومیه، 30 تالاب فصلی و بین المللی دارد که همه ساله در ایام مختلف پرندگان بسیاری در این تالاب ها زمستان گذرانی می کنند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.