رئیس اداره راه و شهرسازی ماکو گفت:  پروژه تعریض محور ماکو به مرگنلر  60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اسلام شادلو در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: پروژه تعریض محور ماکو - بازرگان به طول 6 کیلومتر با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی در منطقه آزاد ماکو انجام شده است که میتوان به زیرسازی و آسفالت آن توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و تبدیل راه اصلی به بزرگراه اشاره کرد که تامین قیر توسط اداره راه و شهرسازی صورت گرفته است.
وی در ادامه از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه تعریض محور ماکو به مرگنلر بطول ۵۵ کیلومتر درسه قطعه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو اشاره و تاکید کرد: امید داریم این پروژه هرچه سریعتر با عنایت ویژه مدیر عامل وتخصیص وتامین اعتبار در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس اداره راه و شهرسازی منطقه آزاد ماکو همچنین بر پروژه تعریض محور مرگنلر به پلدشت اشاره کرد و تصریح نمود: پروژه تعریض محور پلدشت به مرگنلر به طول 25 کیلومتر نیز با مشارکت اداره کل راهداری در حال انجام است.
وی محور پلدشت به مرگنلر را یکی از شریانهای اصلی به پایانه مرزی پلدشت و کشور نخجوان ابراز کرد و گفت: این پروژه در سال 98 به بهره برداری می رسد. 
شادلو افزود: پروژه احداث راه فرعی قلیش لانمش - دانلو در شهرستان ماکو و احداث ابنیه فنی و مسیرگشایی توسط اداره راه صورت گرفت که به لحاظ موضوع پدافند غیرعامل و دسترسی به شهرک صنعتی شماره 2، سازمان نسبت به مطالعه و تکمیل این محور اقدام می کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی ماکو با تاکید براینکه پروژه مشارکتی احداث راه روستایی قوریشکاک به قره تپه به طول 45 کیلومتر فی ما بین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل راه و شهرسازی در حال پیمان است افزود: عملیات اجرایی بصورت فعال ادامه دارد که 15 کیلومتر زیرسازی توسط سازمان در سال جاری آماده آسفالت شده است که 15 کیلومتر فوق توسط راه و شهرسازی برای آسفالت به پیمانکار واگذار خواهد شد.
وی همچنین افزود: با پیگیری نماینده شهرستان و فرماندار محترم پلدشت تعریض جاده پلدشت به یولاگلدی بطول ۲۱ کیلومتر توسط سازمان منطقه آزاد و اداره کل راه وشهرسازی تفاهم نامه اجرای تنظیم شده است که پس از مطالعه و تهیه نقشه مشخصات توسط اداره کل از اول سال ۹۸ توسط منطقه ازاد اجرای عملیات شروع خواهدشد. 
شادلو همچنین بر پروژه احداث راه روستایی شوربلاغ به شوطلو به طول 18/5 کیلومتر اشاره کرد و افزود: این راه روستایی، جاده مرزی بورالان را به یولاگلدی وصل می کند که جزو آرزوهای معلمان و اهالی ۲۰ روستا بود.
وی ادامه داد: این راه روستایی به علت نبود ردیف اعتبار از سال 91 مطرح و بلاتکلیف مانده بود که خوشبختانه با توجه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو و استاندار محترم در آینده نزدیک استارت عملیات زده خواهد شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی ماکو در خصوص تامین مسکن محرومین در منطقه آزاد ماکو گفت: به جد پیگیر الحاق اراضی ملی در داخل شهر بازرگان در جهت واگذاری در مراحل تغییرات طرح هادی هستیم.
وی بیان کرد: در خصوص تامین مسکن اقشار کم درآمد و مسکن ایتام نیز،سازمان منطقه آزاد ماکو پس از اجرای طرح تفضیلی شهرماکو با هماهنگی پیمانکاران ذی صلاح و اداره راه وشهرسازی اقدام می کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.