مرتضی اصغری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصویب این طرح با هدف تشویق و حمایت از جوانان روستایی و ایجاد شغل در این مناطق انجام شده است که با اجرای آنها ٢٠٨ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم صاحب شغل شده اند.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات بدون بهره توسط متقاضیان اشتغالزایی روستایی جذب شده و با همکاری بانک های عامل به زودی سایر متقاضیان نیز تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
وی اشاره کرد: روستاهای بخش مرکزی و کوهسار سلماس در بخش های دامداری، تولید فرآورده های دامی، صنایع دستی کوچک، گردشگری و بوم گردی، توسعه مزارع با اجرای سیستم های نوین آبیاری، معادن و صنایع تبدیلی، پرورش و تولید طیور و آبزیان ظرفیت های بالقوه ای دارند.
فرماندار سلماس با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خیز بلندی برای ایجاد شغل در روستاهاست ، افزود: با ایجاد اشتغال پایدار روستایی ضمن اینکه توسعه و رشد زیرساختی و عمرانی این مناطق محقق می شود، محرکی برای مهاجرت معکوس به روستاها و آبادانی است.
اصغری شناخت قابلیت های حوزه روستایی را سرمایه ارزشمندی در دست مدیران اجرایی دانست و افزود: باید با بهره گیری از بستر تحول در این مناطق، ارتقای جایگاه روستاها را فراهم کرد.
وی گفت: هفت طرح لوله‌گذاری به طول 2 هزار و 670 متر با اعتبار پنج میلیارد ریال در مرحله اجرا و بهره برداری است که به این ترتیب 100 هکتار از باغ های روستایی شهرستان به سیستم آبیاری کم فشار مجهز می شوند.
فرماندار سلماس از اجرای آبیاری تحت فشار در 100 هکتار زمین نیز خبر داد و گفت: بیش از چهار میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به کشاورزان متقاضی در این بخش اعطا شده است.
به گزارش ایرنا بر اساس برنامه ششم توسعه، میانگین ایجاد اشتغال پایدار روستایی کشور باید به 384 هزار شغل در سال برسد و در همین راستا مجلس شورای اسلامی مرداد ماه پارسال لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را جهت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصویب و رئیس جمهوری نیز 19 شهریور 96 آن را برای اجرا ابلاغ کرد.
شهرستان سلماس، با٢٠٠ هزار نفرجمعیت در ٨٥ کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.