به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: بیان روشن و صریح مسائل و مشکلات توسط مسوولان از بروز برخی ناهنجاری ها و برداشت های نادرست جلوگیری می کند.
وی بیان کرد: ایادی استکبار در تلاش هستند تا با برجسته سازی مسائل قومیتی در جامعه اسلامی تفرقه افکنی کنند و از این طریق پایه های نظام را مورد هدف قرار دهند.
وی تعدد زبان، دین، قومیت و نژاد را نشان از عظمت پروردگار متعال دانست و بیان کرد: از یک سو مسوولان باید از بیان برخی مسائل شبهه انگیز و قومیتی پرهیز کنند و از سوی دیگر نیز مردم باید با برداشت های درست از مسایل، در مسیر اهداف دشمنان قرار نگیرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: شیطان می خواهد با حذف دین اسلام و به جان هم انداختن مردم، اتحاد ملت مسلمان ایران را زیر سوال ببرد و اگر این وحدت از بین برود، چیزی باقی نمی ماند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت روز 16 آذر نیز ادامه داد: بعد از کودتای 28 مرداد عوامل استکبار قصد ورود به ایران را داشتند ولی دانشجویان مومن مانع از این کار شدند و این روز به نام استکبارستیزی دانشجویان نامگذاری شد.
وی افزود: دانشجویان، اساتید و مسوولان انقلابی باید این روز را زنده نگه دارند زیرا عوامل استکبار بر خلاف این موضوع در تلاش هستند تا نمادهای استکبارستیزی ما را از بین ببرند.
وی گفت: دانشجویان متدین و انقلابی با حفظ روحیه استکبارستیزی، نقشه های دشمنان و عوامل استکبار در داخل و خارج کشور را نقش بر آب می کنند و بر همین اساس باید روز 16 آذر بدون تحریف به نسل های بعدی منتقل شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشکلات امروز ناشی از ترویج نادرست نماز در جامعه است، گفت: مسوولان و تمام مردم موظف هستند نماز را در جامعه ترویج دهند زیرا نماز جامعه را از گناه و فحشا دور می کند.
وی افزود: اگر نماز به درستی ادا شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل می شود زیرا بخش اعظمی از مشکلات ناشی از عدم ادای درست نماز در جامعه است.
وی بیان کرد: برای انتخاب افراد شایسته و اصلح جهت مدیریت در جامعه و ارگان ها نیز باید میزان توجه آنان به نماز مورد سنجش قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اظهارات عجیب یک نماینده مجلس در خصوص چادر و حجاب، گفت: این سخنان نشان از عقب ماندگی فرد است و مردم هوشیار باشند که چه کسانی را به عنوان نماینده انتخاب می کنند.
وی ادامه داد: سایر نمایندگان فهیم و متدین نیز اجازه ندهند برخی افراد سخنان بیهوده و بر خلاف دین بزند و با این سخنان به طور قاطع برخورد کنند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
9918 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.