قائم مقام دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه محل تضارب آرا است.
عبدالناصر نظریانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با تبریک ۱۶ آذر سالروز گرامیداشت روز دانشجو باتاکید براینکه راه درست حل مشکلات از دانشگاه می گذرد؛ اما دانشگاه پیشرو هم شاخصه هایی دارد گفت: تک صدایی در دانشگاه نتیجه نخواهد داد. باید سلایق فکری گوناگون مورد تایید نظام را در دانشگاه به رسمیت بشناسیم و ایمان داشته باشیم که دانشگاه محل تضارب آرا و نتیجه آن رشد است.
وی بابیان اینکه به نظر می رسد برخی نقد جامعه دانشگاهی را تهدید میدانند تا یک فرصت افزود:  متاسفانه شاید دلیل این کار، عدم شناخت صحیح از دانشگاه باشد، در صورتی که دانشگاه محل تمرینی است برای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی. اگر شیوه توجه به مسائل و تعامل در امور، آموخته نشود، خلائی در جامعه ایجاد می شود که آنرا دچار مشکلات مضاعف خواهد کرد.
نظریانی گفت: مهمترین تفاوتی که بین دانشگاه ها و دانشجویان دیروز و امروز دیده می شود، گسترش باور نکردنی کمی آنهاست که قطعا تاثیر انکار ناپذیری برکیفیت دارد و به طور طبیعی یکی از نتایج این امر می تواند عدم توجه دانشجو به رسالت و مسوولیت خود در قبال مسائل جامعه باشد. 
قائم مقام دانشگاه ارومیه بااشاره به دغدغه های دانشجویان امروز افزود: دغدغه بیشتر دانشجویان در شرایط فعلی، مشکلات خودشان  از قبیل آینده شغلی، مسکن و ازدواج است و به نظر دغدغه کمی هم نیست. 
نظریانی بااشاره به اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه افزود:  برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، بی گمان ایده بسیار کارساز و پیشرفته ای بود که توسط مقام معظم رهبری پیشنهاد شد؛ اما عدم اطمینان دانشجویان و نگرانی آنها از عواقب اظهار نظرهای واقعی در موضوعات مختلف، این ایده را هم به حاشیه برد. 
قائم مقام دانشگاه ارومیه ادامه داد: باید همه باور داشته باشند که اختلاف نظر در مسائل مختلف وجود دارد و این مسئله خود موجب رشد است. ایجاد امکان بیان عقاید بدون ترس و نگرانی، خطر زیر زمینی شدن بسیاری از موضوعات را از بین می برد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.