به گزارش ایرنا ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، افزود: روز دانشجو روز مقاومت بوده و جنبش دانشجویی همواره با مفاهیم استکبارستیزی همراه بوده است.
وی ادامه داد: جریان های دانشجویی یکی از مهمترین جریان های پرتحرک برای سوق دادن جامعه به کمال و پیشرفت جامعه است.
ماموستا امامی اضافه کرد: در شرایط پیش روی کشور و با توجه به دشمنی نظام سلطه با نظام و انقلاب، لازم است یک بار دیگر جوانان و دانشجویان به عنوان عضو پویای جامعه خود را برای عبور کشور از گردنه های دشوار به منصه ظهور رسانند و راهکارهای عقلانی و قابل اجرا برای مشکلات پیش رو ارایه دهند.
امام جمعه مهاباد اظهار داشت: مسوولان کشور نیز در قبال این قشر تعیین کننده جامعه وظیفه دارند تا شرایط اشتغال و ازدواج آنان را فراهم آورند و امید به زندگی را در بین آنان افزایش دهند.
ماموستا امامی همچنین به سالروز حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد پیرانشهر در 15 آذرماه اشاره کرد و گفت: پروسه درمانی این دانش آموزان با توجه به وعده های مسوولان عملی نشده است و انتظار داریم دولتمردان برای حل مشکلات و تکمیل روند درمانی آنان در داخل یا خارج از کشور اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای جشن ها و برنامه های مولود خوانی افزود: مولودی خوانی بهترین فرصت برای شناخت بیشتر نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) و دین وحدت بخش اسلام است.
ماموستا امامی در بخش دیگری از سخنان خود به جامع بودن قرآن و دین اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: دین اسلام برخلاف تصور بعضی افراد ناآگاه تنها مربوط به مسایل شخصی انسان ها نیست و در همه زمینه ها از جمله سیاست، اقتصاد و بخش فرهنگ و اخلاق جوامع نیز منبع یادگیری است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.