استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سالانه 120 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه جویی می شود، گفت: باید روند مدیریتی کاهش مصرف آب کشاورزی به گونه ای باشد که باعث ضرر رسانی به فعالان این بخش نشود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمدمهدی شهریاری در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان غربی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته کاهش ۸ درصدی مصرف آب در هر سال از چهار سال گذشته آغاز شده است و ادامه دارد.
وی ادامه داد: با کاهش تدریجی مصرف آب بخش کشاورزی، فشار وارده به کشاورزان کم می شود و همچنین می توان اعتبارات مناسب توسعه بخش کشاورزی را در زمان مقرر تخصیص داد.
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۲.۶ درصد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان غربی را شاهد هستیم و این رقم تا سال آینده به 40 درصد می رسد.
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: باتوجه به اینکه منابع آب از مهمترین مسائل مورد توجه مردم و مسوولان است باید جلسات این حوزه به طور مکرر هر ماه یکبار در موعد معین برگزار شود.
شهریاری گفت: در شرایط کنونی حفاظت و مدیریت منابع آبی باید به صورت ویژه در دستور کار مدیران و مسوولان استانی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تامین و استفاده بهینه از منابع آب در استان نیازمند هم افزایی و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی در همه بخش هاست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.