حجت الاسلام محمدرضا بابازاده روز پنجشنبه در گفت و‌ گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان قومیت ها بوده و‌ از پیشینه تاریخی در خصوص زندگی مسالمت آمیز اقوام و‌ ادیان برخوردار است، افزود: راه اندازی این دانشگاه بدون تردید در تقویت هرچه بیشتر وحدت بین پیروان ادیان و ‌مذاهب مختلف موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن استان و همجواری با چندین کشور از جمله عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نزدیکی به چند کشور دیگر با تاسیس این دانشگاه، جوانانی از این استان و حتی از کشورهای همجوار جذب شده و به تحصیل می پردازند.
وی اضافه کرد: حضور دانشجویانی از مذاهب مختلف در دانشگاه و قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر باعث خواهد شد تا مباحثی که موجب شبهه در میان پیروان مذاهب می شود، به صورت علمی مورد مطالعه، بررسی و بحث قرار گیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: وجود چنین دانشگاهی موجب تبیین ماهیت جریان های انحرافی نیز می شود که در پیشگیری از انحراف جوانان موثر است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه بین المللی ادیان و مذاهب مرکزی آموزشی پژوهشی است که در زمینه ادیان و‌ مذاهب در داخل و خارج کشور فعالیت می کند.
آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام و پیروان ادیان و مذاهب در کشور مطرح است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.