رییس اداره فرهنگ و ارشاد مهاباد روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع تولیدات دستبافت و چرمی، زیورآلات دست‌ساز، لباس‌های دوخته شده و محصولات خوراکی به نمایش گذاشته شده است.
قادر مرادی با بیان اینکه معلولان هیچ گونه محدودیتی از لحاظ تولید صنایع دستی ندارند، افزود: معلولان با گرفتن سفارش از سوی مردم یا ادارات به اندازه مورد نیاز صنایع دستی تولید می کنند.
وی اظهار داشت: فعالیت، نبوغ و هنر ربطی به سلامت و موقعیت اجتماعی افراد ندارد؛ آنچه ذوق آدمی را شکوفا می کند همت، تلاش و غیرت انسان است که نمونه های بارز آن در میان معلولان ذهنی این شهرستان به چشم می خورد.
مرادی اضافه کرد: معلولانی که به تصور جامعه باید خانه نشین باشند امروز با تولید صنایع دستی الگویی برای سایر افراد شده اند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه آثار ارایه شده به نفع معلولین به فروش می‌رسد، یادآور شد: نمایشگاه آثار هنرمندان معلول مهابادی از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 18 در تالار وحدت این شهر تا 18 آذر سال جاری دایر است.
به گزارش ایرنا از سال 1997 سوم دسامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز معلول اعلام شد هر سال در سراسر دنیا موسسات خیریه و دست اندرکاران این حوزه تلاش می کنند تا آگاهی همه اقشار جامعه را در این خصوص ارتقاء دهند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و 2 هزار و 600 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان است.
9903/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.