محمد قاسمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمک ها شامل 120 میلیون ریال عیدانه در عید نوروز بود که برای 135 خانواده زندانیان به ازای هر نفر 900 هزار ریال پرداخت شد.
وی افزود: همچنین به مناسبت نیمه شعبان برای 105 خانواده زندانی به ازای هر نفر 950 هزار ریال در مجموع 100 میلیون ریال مساعدت شد.
قاسمیان بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال برای 100 خانواده زندانی سبد کالا شامل برنج، روغن، ماکارونی و خرما به ارزش یک میلیون ریال و در مجموع یکصد میلیون ریال توزیع شد.
وی اظهار کرد: در عید سعید قربان نیز برای 100 خانواده زندانی مبلغ 70 میلیون ریال یعنی به ازای هر خانواده 700 هزار ریال وجه نقد مساعدت شد.
مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان میاندوآب اظهار داشت: در آیین بازگشایی مدارس برای 140 فرزند زندانی به هر نفر یک میلیون و 100 هزار ریال و در مجموع 154 میلیون ریال جهت تهیه نوشت افزار، بسته فرهنگی و تهیه لباس فرم مدارس مساعدت شد.
وی افزود: مبلغ 30‌ میلیون ریال نیز بابت هزینه های درمانی و بستری زندانیان و خانواده های آنان صرف شده است.
وی افزود: بیشتر درآمد انجمن حمایت زندانیان میاندوآب از محل آموزشگاه رانندگی مختص انجمن، پارکینگ خودروها، فروش شن و ماسه و صدور گواهی عدم سوء پیشینه در دادسرا است.
وی اضافه کرد: فعالیت یک دستگاه جرثقیل مختص انجمن، اجاره 2 طبقه از ساختمان انجمن حمایت از زندانیان و کیوسک های مقابل دادگستری و شکواییه هایی که از طرف دادسرا به مردم فروخته می شود از دیگر منابع درآمدی انجمن حمایت زندانیان است.
وی اظهار داشت: متاسفانه انجمن حمایت زندانیان در جامعه به خوبی شناخته نشده و خیران هم در سایر کارهای خیر پیشگام هستند و به همین خاطر اعضای هیات مدیره انجمن برای کمک به زندانیان و خانواده های آنان، تمهیدات لازم را برای درآمدزایی انجمن اندیشیده اند.
به گزارش ایرنا، حدود یکهزار زندانی در زندان میاندوآب به سر می برند که تنها مختص این شهرستان نیست بلکه زندانیانی از پنج حوزه قضایی شامل شهر های میاندوآب، شاهین دژ، تکاب، چهاربرج و کشاورز هستند.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سومین شهر پرجمعیت استان است.
9871/3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.