مجید پاتو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پرونده به ارزش 365 میلیون ریال شامل تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع اشجار، بوته کنی و چرای غیرمجاز است.
وی با بیان اینکه امسال 12 فقره از پرونده ها مربوط به قطع درختان است، اضافه کرد: امسال 215 اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می دهد.
پاتو اظهار داشت: امسال 70 فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل 6 هزار و 344 راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده ها مختومه شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد بیان کرد: برای صیانت از عرصه های منابع طبیعی 2 پایگاه کنترل ورود و خروج دام به مرتع ایجاد شده و روزانه نیز گشت های یگان حفاظت از عرصه ها انجام می شود.
پاتو تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن است و به همین علت سامانه 1504 به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.
وی یادآور شد: سال گذشته نیز 260 فقره پرونده تخلف اراضی ملی در مهاباد تشکیل و با کمک مراجع مربوطه اعمال قانون و حل و فصل شده است.
در مهاباد بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.
جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.
آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می شود.
7129/9903/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.