به گزارش ایرنا، سیدمحمد عابدی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز دانشجو افزود: دانشگاه مرکز و مهد ایمان و تعهد بوده و آنچه که در جامعه امروزی شگفتی می آفریند دستان پرتوان دانشجویان و نسل جوان و متخصص جامعه است.
وی یا تشویق دانشجویان به امر تحقیق اضافه کرد: عامل توسعه در کشورهای پیشرفته به 2 موضوع ثروت و نیروی انسانی بستگی دارد که نیروی انسانی همان قشر جوانی است که به عنوان دانشجو در دانشگاهها تربیت می شوند .
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی نیز در این همایش گفت: دانشجو محور اساسی توسعه علمی است و ماموریت ها و کارکردهای نظام های مختلف آموزش عالی با هدف بارور ساختن استعداد، هوش، توانمندی و خلاقیت دانشجویان شکل می گیرد و اعضای هیات علمی در تامین این هدف نقش اساسی و راهبردی برعهده دارند.
فاطمه مقدم تبریزی با بیان اثرگذاری اعضای هیات علمی در فرآیند تولید علم افزود: دانشجویان همان طوری که در تحصیل علم کوشا هستند، در تهذیب اخلاق، اعمال، عقاید و فضایل اخلاقی نیز کوشا باشند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از دانشجویان رتبه های برتر ورودی سال 1397 و همچنین دانشجویان فعال در برنامه های جهادی و برنامه های ورزشی و فرهنگی با تقدیم لوح تقدیر و اهدا جوایز تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، روز 16 آذر/روزدانشجو/، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.