ابراهیم مبارک قدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 659 میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت مسکن در بخش بازآفرینی شهری برای این استان تعیین شده است.
وی ادامه داد: واحدهای شهرستان ارومیه تسهیلات 500 میلیون ریالی با کارمزد 9 درصد و واحدهای سایر شهرستان های این استان تسهیلات 400 میلون ریالی با کارمزد 9 درصد دریافت می کنند.
وی بیان کرد: با اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی برای 6 هزار و 25 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در چارچوب اجرای 'طرح بازآفرینی شهری' حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده است.
مبارک قدم با اشاره به اینکه ستاد باز آفرینی شهری در پنج محور فعالیت می کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری در محله ها، بهسازی فضاهای شهری و محله ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت هاست.
وی گفت: همچنین 488 میلیارد ریال برای خدمات امور زیربنایی، 2 هزار و 529 میلیارد ریال در بخش خدمات شهرداری ها، یکهزار و 455 میلیارد ریال توسط سایر دستگاه های اجرایی و سه هزار و 420 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سال جاری برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح بازآفرینی شهری 'امید' از 19 بهمن ماه سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.
برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که یکهزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.