سعید موسوی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای ارومیه از نظر منواکسیدکربن، ازن، دی اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد پاک، ذرات معلق کمتر از 10میکرون سالم و از نظر ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون ناسالم برای گروه های حساس با شاخص 104 است.
وی پایداری و سرد بودن هوا را علت این پدیده بیان کرد و گفت: با گرم شدن هوا، بارندگی و وزش باد وارونگی دما رفع می شود.
وی با اشاره به اینکه این موضوع گذرا به زودی رفع می شود، بیان کرد: با توجه به این آلودگی مردم می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند ولی توصیه می شود که کودکان و افراد کهنسال و بیماران قلبی و تنفسی کمتر و در موارد ضروری از منزل خارج شوند و در صورت خروج نیز از ماسک های ویژه استفاده کنند.
موسوی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در سال جاری 25 روز هوای پاک، 213 روز هوای سالم، پنج روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم داشت، افزود: این استان در سال گذشته 31 روز پاک، 207 روز سالم، هفت روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم داشت و روز خطرناکی برای آن ثبت نشده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می شود.
در شاخص AQU عدد صفر تا 50 بیانگر هوای پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم، 201 تا 300 خیلی ناسالم و بالای 300 خطرناک است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.