فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان مهاجر شامل انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله خوتکا، پلیکان، انواع مرغابی سرسبز، سرحنایی و نوک پهن است.
وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر در مسیر کوچ خود از شمال به جنوب، مدتی را در این تالاب به استراحت و تغذیه می پردازند و با کاهش دما در این منطقه، کوچ خود را به مناطق گرمتر ادامه می دهند.
وی اظهار داشت: بارش های پاییزه و رهاسازی آب سد مهاباد باعث شده این تالاب در طول سال دارای آب مناسب باشد و به همین خاطر علاوه بر پرندگان مهاجر برخی پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله کشیم و چنگر به عنوان پرندگان بومی در این تالاب حضور داشته باشند.
سخنور گفت: با توجه به وجود سد انحرافی یوسف کند و قرارگرفتن تالاب در مسیر جاده مهاباد، ارومیه و دسترسی آسان به آن، این تالاب نقش مهمی در جذب گردشگر در این منطقه داشته است.
به گزارش ایرنا تالاب یوسف کند (حسن خان) در نزدیکی روستای یوسف کند و در حاشیه رودخانه مهاباد واقع شده و بیش از 37 هکتار مساحت دارد.
در شهرستان مهاباد علاوه بر تالاب یوسف کند، تالاب های کانی برازان، قوپی باباعلی، گروس، داشخانه و قره قشلاق وجود دارد که در این میان، تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی جزو تالابهای بین المللی هستند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7129/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.