اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود یک موج بارشی به آذربایجان غربی که از روز جمعه این استان را فراگرفت، بارش باران در بیشترین مناطق استان آغاز شد که تاکنون بیشترین بارش در پیرانشهر ثبت شده است.
وی با بیان اینکه طی 2 روز گذشته، 81 میلی متر بارندگی در پیرانشهر ثبت شد، افزود: از ابتدای سال آبی امسال تاکنون 221 میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 62 درصد افزایش یافته است.
محمدپور اضافه کرد: در طی همین مدت، ارومیه 32 میلی متر، سردشت با 31 میلی متر، نقده 22 میلی متر و مهاباد با 20 میلی متر در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی بیان کرد: این سامانه امروز از منطقه آذربایجان غربی خارج شد و هوای این استان در حالت پایداری قرار دارد.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین و شاهین دژ با حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقاط آذربایجان غربی بود.
محمدپور گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و هشت درجه سانتیگراد و دمای مهاباد نیز بین 5 و 14 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه 450 میلیمتر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.