به گزارش ایرنا پیمان آرامون روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان غربی افزود: دولت توجه ویژه ای به بازآفرینی شهری دارد و تمامی دستگاه های اجرایی باید وظایف خود را در راستای تسریع امور انجام دهند.
وی ادامه داد: برای اینکه اجرای بازآفرینی شهری در اسرع وقت انجام شود، از همکاری های بخش خصوصی و تسهیل گران استفاده می شود.
وی بیان کرد: برای اینکه برنامه های ستاد بازآفرینی شهری به درستی پیشرفت کند، باید کمیته فنی این ستاد با حضور متخصصان فنی دستگاه های اجرایی تشکیل و نظارت دقیقی براجرای امور شود.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: متخصصان برنامه ها و کلیات طرح را قبل از اجرا و بعد از اجرا مشخص کنند تا در پایان کار میزان رضایت مندی از اجرای کار و میزان دستیابی به هدف مورد نظر ارزیابی شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 659 میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن در بخش بازآفرینی شهری برای این استان تعیین است.
ابراهیم مبارک قدم افزود: این میزان تسهیلات برای ساخت سه هزار و 294 واحد مسکونی در محلات محروم نقاط مختلف استان هزینه می شود.
وی ادامه داد: 488 میلیارد ریال برای خدمات امور زیربنایی، 2 هزار و 529 میلیارد ریال در بخش خدمات شهرداری ها و یکهزار و 455 میلیارد ریال توسط سایر دستگاه های اجرایی در سال جاری برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد باز آفرینی شهری در پنج محور فعالیت می کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری در محله ها، بهسازی فضاهای شهری و محله ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت ها هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: با اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی برای 6 هزار و 25 نفر اشتغال ایجاد می شود.
مبارک قدم اضافه کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در چارچوب اجرای 'طرح بازآفرینی شهری' حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده است.
به گزارش ایرنا، برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی هشت هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که یکهزار و 200 میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می شود.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.