مدیر امور آب و فاضلاب بوکان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آب اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز انسان هاست، گفت: مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم و ضروری است و در این میان دانش آموزان می توانند تاثیر بسیار خوبی در میان خانواده ها داشته باشند.
سلمان خدایاری ادامه داد: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی در خصوص اصلاح مصرف آب باید راهکارهای درست مصرف در بین کودکان، خانواده‌ها و مربیان تبیین شود تا بتوانیم در راستای کاهش مصرف آب گام های درستی برداریم.
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهار داشت: هر پنج دقیقه صرفه جویی در آب معادل چهار هزار لیتر آب صرفه جویی می شود و نونهالان و دانش آموزان به عنوان سفیران خانواده و همیاران امور آب می توانند این مهم را در خانواده ترویج دهند.
وی ادامه داد: با توجه به این که نخستین واژه فراگیری هر دانش‌آموز واژه 'آب' است و با توجه به جایگاه ویژه آن و وضعیت بحرانی این نعمت الهی در کشور، نهادینه کردن مصرف درست آب در بین دانش‌آموزان می تواند گام اساسی در راستای کاهش مصرف آب در کشور باشد.
مدیر آموزش و پرورش بوکان با بیان اینکه در اسلام از کلمه آب به عنوان مایه حیات یاد شده است، گفت: بزرگ ترین و نخستین تمدن های جهان حول محور آب و در کنار رودخانه دجله و فرات شکل گرفته اند که این امر نشان از اهمیت بالای آب در زندگی و حیات بشری است.
به گزارش ایرنا، این سومین سال متوالی است که این جشنواره در بوکان برگزار می شود و تاکنون بیش از یک هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در بوکان در این جشنواره ها شرکت داشته اند.
این نخستین جشنواره نخستین واژه آب در سال جاری است که در بوکان برگزار شد و این جشنواره در 6شهرستان دیگر استان برگزار خواهد شد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرا دارد.
7510/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.