سجاد مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از 200 مداح در این شهرستان شناسایی شده است، افزود: ساماندهی این افراد در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه این مداحان در 130 هیات مذهبی شهرستان نقده فعالیت می کنند، بیان کرد: تاکنون حدود 90 مورد از هیات های مذهبی این شهرستان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کارت های مداحی به صورت یکساله صادر می شود، افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صدور و تمدید کارت های مداحی در سال جاری به صورت رایگان انجام می شود.
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی نقده ادامه داد: حدود یک و نیم سال است که مداحان بدون کارت در مساجد و سایر اماکن استان حضور نمی یابند و خود مردم نیز در مجالس و مساجد مداح بدون کارت را قبول نمی کنند.
مدنی به نحوه گزینش و معرفی مداحان اشاره کرد و ادامه داد: متقاضیان مداحی پس از ثبت نام و گذراندن آزمون های کتبی و شفاهی در صورتی که نمره بالای 60 را کسب کنند، به عنوان مداح معرفی شده و در صورتی که نمره آنان از 60 پائین تر باشد به کمیته آموزشی معرفی می شوند.
به گزارش ایرنا، شهرستان 125 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
سامانه طوبی بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بوده که از سال 1395 کار خود را شروع کرده است.
این سامانه شامل کانون‌های فرهنگی - تبلیغی، مداحان و شعرای آیینی، هیات های مذهبی و انجمن‌های اسلامی بوده و وظیفه اساسی آن، ساماندهی و یکپارچه کردن کلیه فعالیت‌های تشکل‌های دینی در سراسر کشور است.
مداحان به سه دسته درجه یک، درجه 2 و درجه سه تقسیم می شوند؛ ذاکران نیز مداحانی هستند که در سطح استان برنامه اجرا می کند و از محبوبیت و شهرت خاصی برخوردارند؛ ستایشگران هم مداحان مسلط به شمار می روند که علاوه بر داشتن سوابق بالا نسبت به تدریس مداحی و شاگردپروری اقدام می کنند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.