محمد خلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متقاضیان بومی پروانه شکار پرندگان وحشی خشکی زی می توانند با در دست داشتن مدارک لازم اعم از مجوز حمل اسلحه شکاری و دفترچه شناسایی شکارچیان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا ادارات شهرستانی مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: پروانه های شکار صادره شامل 2 نوع پروانه شکار کبک و تیهو و پروانه شکار کبک چیل، بلدرچین و باقرقره شکم سیاه است.
وی اظهار داشت: مدت اعتبار پروانه های صادره 2 ماه تا تاریخ 15 بهمن ماه و بهای پروانه ها نیز 900 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
خلیلی بیان کرد: فرد متقاضی تنها مجاز به خرید یک نوع از انواع پروانه هاست و پروانه های شکار برای آن دسته از متقاضیانی که دارای سابقه تخلف شکار و صید باشند، صادر نمی شود.
وی افزود: در صورت بروز خطر بهداشتی ناشی از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اعتبار پروانه ها در هر مرحله از زمان صدور لغو شده و متقاضیان حق اعتراض ندارند.
فرمانده یگان خفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: دارنده پروانه در هر نوبت فقط مجاز به شکار سه قطعه پرنده از نوع پروانه مربوطه جهت حفظ تنوع زیستی استان است.
وی با بیان اینکه روزهای مجاز شکار، پنجشنبه و جمعه هر هفته تعیین شده است، اظهار داشت: دارندگان پروانه های شکار پرنده ملزم به رعایت محدودیت های مکانی و زمانی و نوع شکار اعلام شده از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوده و آگاهی نداشتن از مقررات شکار و صید مسوولیت تخلف را سلب نمی کند.
خلیلی اضافه کرد: شکار در مناطق تحت مدیریت ( نقشه های پیوستی ) که هنگام صدور پروانه تحویل می شود، ممنوع است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: شکار هر گونه پرنده وحشی بدون اخذ مجوز شکار از اداره کل حفاظت محیط زیست ممنوع بوده و پیگرد قضایی در پی دارد.
به گزارش ایرنا، به علت اهمیت ملی، منطقه ای و بین المللی زیستگاههای حیات وحش و به منظور حفظ تعادل اکولوژیکی و اهمیت و نقشی که حیوانات و پرندگان در زنجیره حیات طبیعی ایفا می کنند، کانون هایی از استان آذربایجان غربی به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آن ها به عمل آید.
منطقه حفاظت شده پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان و منطقه حفاظت شده آغ گل از مهم ترین این مناطق هستند.
به منظور تأمین امنیت جانوران پنج منطقه نیز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منطقه شکار ممنوع اعلام شده که شامل دره شهیدان بین ارومیه و اشنویه، زورآباد خوی، آغ گل ماکو، دشت بیان شاهین دژ و نیزارهای کوه قیط میمند شهرستان نقده است.
در این مناطق انواع گونه های مختلف از حیات وحش در حال زیست هستند که شامل انواع پستانداران و پرندگان و خزندگان و سایر انواع جانوران می باشد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.