سیامند اهتمام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار انتقال تدریجی این گندم ها به کارخانه های آرد استان آغاز شده است و هم اکنون روزانه 160 دستگاه کامیون به ظرفیت حدود 300 تن حمل می شود.
وی با بیان اینکه تولید و خرید گندم نسبت به سال گذشته رشد 2 برابر داشته است، بیان کرد: سال گذشته یکهزار و 600 تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شد.
اهتمام با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم توسط سه مرکز میرآباد، بناویله بزرگ و ربط در این شهرستان انجام شده است، گفت: خرید تضمینی گندم از 15 تیرماه آغاز و تا نیمه دوم شهریور ماه ادامه داشت.
وی در رابطه با خرید تضمینی سیب زیردرختی باغداران این شهرستان نیز افزود: سال گذشته 600 تُن سیب زیردرختی از باغداران این شهرستان خریداری شد اما باوجود آمادگی برای خرید تضمینی، به علت سرما و یخبندان در اوایل امسال تولید این محصول کاهش چشمگیری یافت.
رییس اداره تعاون روستایی سردشت، توزیع ماهانه 272 تن آرد در سطح روستاها و 6 میلیون و 900 هزار لیتر نفت سفید، 105 هزار لیتر نفت گاز و حدود 310 هزار لیتر بنزین را از دیگر اقدام های این اداره در حوزه روستاهای این شهرستان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا هشت شرکت تعاونی روستایی، سه تعاونی کشاورزی، 2 تعاونی جنگلداری و آبخیزداری، یک تعاونی تولید روستایی به صورت فعال و یک اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و یک تعاونی باغداران به صورت نیمه فعال در سطح این شهرستان در حال فعالیت است.
سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.