اسکندر عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز برداشت مکانیزه چغندرقند از مزارع این شهرستان افزود: تاکنون کار برداشت محصول از 85 درصد از اراضی زیرکشت به پایان رسیده و در حال حمل آن به کارخانه های قند داخل استان است.
وی با بیان اینکه بیشترین چغندرقند برداشت شده به کارخانه های داخل استان از جمله ارومیه، میاندوآب و نقده ارسال شده است، اظهار داشت: امسال چغندرقند با عیار 16 به قیمت هر کیلوگرم 31 هزار و 200 ریال خریداری شده است که از این مقدار 410 ریال بابت هزینه حمل به کشاورزان پرداخت می شود.
عبدی اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود از مجموع 2 هزار و 400 هکتار سطح ابلاغی از مزارع زیرکشت چغندرقند این شهرستان 230 هزار تُن از این محصول برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی بوکان اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و 200 هکتار به کشت چغندرقند اختصاص یافته بود که امسال این مقدار 40 درصد کاهش یافته است.
وی گفت: این کاهش سطح زیرکشت چغندرقند در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و حمایت از برنامه های احیایی دریاچه ارومیه انجام شده است.
به گزارش ایرنا بوکان دارای 110 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی و باغی است که عمده ترین محصول های زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.